Build your online researcher identity    taghreed al-noor 2019.pdf

File uploaded by Taghreed Jasim Al-noor on Aug 4, 2019
Version 1Show Document
  • View in full screen mode

2019
prof .Taghreed H Al-Noor , university of Baghdad

Build your online researcher identity

بناء هوية الباحث عبر الإنترنت

Use your institution’s resources. Make sure you have an up-to-date bio on your institution or department’s website or database, and deposit your research outputs in the institutional repository (including any unpublished work such as theses, working papers or technical reports). Works placed in the repository are more easily discovered in common internet search engines, making your research more visible. Don’t hesitate to reach out to your subject specialist librarian to get advice on making the most of all the tools your institution provides.

بناء هوية الباحث عبر الإنترنت

استخدم موارد مؤسستك. تأكد من أن لديك سيرة ذاتية محدّثة على موقع الويب أو قاعدة البيانات الخاصة بمؤسستك أو إدارتك ، وقم بإيداع مخرجات البحث في المستودع المؤسسي (بما في ذلك أي عمل غير منشور مثل الرسائل أو أوراق العمل أو التقارير الفنية). يتم اكتشاف الأعمال الموضوعة في المستودع بسهولة أكبر في محركات البحث الشائعة على الإنترنت ، مما يجعل البحث أكثر وضوحًا. لا تتردد في التواصل مع أمين مكتبة متخصص الموضوع للحصول على المشورة بشأن الاستفادة القصوى من الأدوات التي توفرها مؤسستك

Distinguish yourself from every other researcher by creating a unique and persistent identifier that will be attached to all of your publications and grant applications to help ensure proper attribution of your scholarly work. Unique Identifiers eliminate any confusion surrounding names (similar names, name changes, inconsistent name formats, etc.) to ensure you get recognition for your work. The main identifiers are ORCiD and Web of Science ResearcherID. They complement each other and it’s useful to have both for a proper trail of information. ResearcherID links you to your publications on Web of Science and will enhance the data on your ORCiD.

تميز عن كل باحث آخر عن طريق إنشاء معرف فريد ومستمر يتم إرفاقه بجميع منشوراتك ومنح طلبات للمساعدة في ضمان الإسناد المناسب لعملك العلمي. تعمل المعرفات الفريدة على التخلص من أي لبس محاط بالأسماء (أسماء مشابهة ، تغييرات في الاسم ، تنسيقات أسماء غير متناسقة ، وما إلى ذلك) لضمان حصولك على اعتراف بعملك. المعرفات الرئيسية هي ORCiD و Web of Science ResearcherID. إنها تكمل بعضها البعض ومن المفيد الحصول على كليهما للحصول على معلومات مناسبة. يربطك ResearcherID بمنشوراتك على الويب الخاصة بالعلوم وسيعمل على تحسين البيانات على ORCiD الخاص بك.

Create an online researcher profile to be discoverable and showcase your work. Publons is the only profile that allows you to track your publications, citation metrics, peer review history and editorial affiliations in one place. Publons is powered by integrations with Web of Science and thousands of scholarly journals, making it easy to create and maintain a verified record of your works. Registering for Publons will enable you to get a Web of Science ResearcherID and manage your publication records across Web of Science.

قم بإنشاء ملف تعريف للباحث عبر الإنترنت ليكون قابلاً للاكتشاف وعرض عملك.

 Publons هو الملف الشخصي الوحيد الذي يسمح لك بتتبع منشوراتك ومقاييس الاقتباس وتاريخ مراجعة النظراء والانتماءات التحريرية في مكان واحد. يتم تشغيل Publons من خلال تكامل مع Web of Science وآلاف المجلات العلمية ، مما يسهل إنشاء والحفاظ على سجل مؤكد من أعمالك. سيمكّنك التسجيل في Publons من Web of Science ResearcherID وإدارة سجلات الحصول على المنشورات عبر Web of Science

 

Increase your visibility and impact

Embrace Open Access. You should aim to make your research as accessible as possible to increase the chances of others in the community reading it and citing it, thus increasing your visibility. You can make your research outputs open access in two ways: either by publishing your work in an open access journal, or via putting your manuscript in an open access repository such as your institution’s repository or subject specific ones like ArXivbioRxiv, or SocArXiv (for both preprints and published work). Learn more about Open Access

زيادة وضوح وتأثير

احتضان الوصول المفتوح. يجب أن تهدف إلى إتاحة الوصول إلى البحث قدر الإمكان لزيادة فرص الآخرين في المجتمع في قراءته والاستشهاد به ، وبالتالي زيادة وضوح رؤيتك. يمكنك جعل مخرجات البحث مفتوحة الوصول بطريقتين: إما عن طريق نشر عملك في مجلة مفتوحة الوصول ، أو عن طريق وضع مخطوطة في مستودع الوصول المفتوح مثل مستودع مؤسستك أو مواضيع محددة مثل ArXiv ، أو bioRxiv ، أو SocArXiv ( لكل من المؤلفات والأعمال المنشورة). تعرف على المزيد حول الوصول المفتوح Open Access من المؤلفات والأعمال المنشورة). تعرف على المزيد حول الوصول المفتوح من المؤلفات والأعمال المنشورة). تعرف على المزيد حول الوصول المفتوح من المؤلفات والأعمال المنشورة). تعرف على المزيد حول الوصول المفتوح من المؤلفات والأعمال المنشورة). تعرف على المزيد حول الوصول المفتوح

Open Access

 

Share your data. Store your data in an online repository such as FigshareDryad, or Open Science Framework and link it to your research outputs to allow other researchers to verify your work and build on it, enhancing your scholarly reputation.

Present your research at conferences. Giving a presentation will allow you to get feedback on your work (helping you develop conference papers into journal articles), to gain visibility with future collaborators and employers and to start networking and interviewing for jobs. You can use websites such as papercrowd.com or cfplist.com to find relevant conferences, and here’s some comprehensive tips for presenting a conference paper (from application to the actual presentation) and more specific writing tips.

 

مشاركة البيانات الخاصة بك. قم بتخزين بياناتك في مستودع على الإنترنت مثل

Figshare أو Dryad أو Open Science Framework وربطها بمخرجات البحث الخاصة بك للسماح للباحثين الآخرين بالتحقق من عملك والبناء عليه ، مما يعزز سمعتك العلمية.

تقديم البحوث الخاصة بك في المؤتمرات. سيسمح لك تقديم عرض تقديمي بالحصول على تعليقات حول عملك (مما يساعدك على تطوير أوراق المؤتمرات في مقالات صحفية) ، واكتساب رؤية مع المتعاونين وأصحاب العمل في المستقبل وبدء التواصل وإجراء المقابلات مع الوظائف. يمكنك استخدام مواقع الويب مثل papercrowd.com أو cfplist.com للعثور على المؤتمرات ذات الصلة  ، وإليك بعض النصائح الشاملة لتقديم ورقة مؤتمر (من التطبيق إلى العرض التقديمي الفعلي) ونصائح كتابية أكثر تحديدًا

 

Build your presence on social media. This will help you develop your online reputation, maximize your impact and build your network with other scientists as well as more diverse audiences.

  • Use Twitterto disseminate your thoughts and findings (linking to your personal blog if you have one) with hashtags to help people find your tweets and broaden your network of followers. Engage in conversations with your followers and tweet at conferences you attend.
  • Kudosis a useful tool for explaining your research in layman’s terms, disseminating it and tracking mentions.
  • Use professional social networks such as edu and LinkedIn to build your network
  • Share your conference presentation on Slideshare and share on social media

Standing out from the crowd isn’t easy, but these basic steps can get you a long way. Building and boosting your online researcher identity may increase the discoverability and citation of your work and create networking opportunities, strengthening your reputation.

\

 

بناء وجودك على وسائل الاعلام الاجتماعية. سيساعدك ذلك على تطوير سمعتك عبر الإنترنت ، وزيادة تأثيرك وبناء شبكتك مع العلماء الآخرين بالإضافة إلى جماهير أكثر تنوعًا.

  • استخدم Twitter لنشر أفكارك ونتائجك (الارتباط بمدونتك الشخصية إذا كان لديك واحدة) مع علامات التصنيف لمساعدة الأشخاص في العثور على تغريداتك وتوسيع شبكة متابعيك. الانخراط في محادثات مع متابعيك وتغريد في المؤتمرات التي تحضرها.
  • Kudos هي أداة مفيدة لشرح بحثك بمصطلحات الشخص العادي ونشره وتتبع الإشارات.
  • استخدم الشبكات الاجتماعية الاحترافية مثل Academia.edu و LinkedIn لبناء شبكتك
  • شارك عرضك التقديمي حول مؤتمر الشرائح وشاركه على وسائل التواصل الاجتماعي

ليس من السهل الابتعاد عن الحشد  ، لكن هذه الخطوات الأساسية يمكن أن تقطع شوطًا طويلاً. قد يؤدي بناء هوية الباحث عبر الإنترنت وتعزيزها إلى زيادة قابلية اكتشاف عملك واستشهاده وإنشاء فرص للتواصل وتعزيز سمعتك.

 

Subscribe to receive regular updates on how to research smarter

Share

LinkedInFacebookTwitterانشر

 

Outcomes